Zo leeg je de LinkedIn cache om de juiste afbeelding te tonen

MasjaSlootweg wervende kopregel bedanktpagina 400 x 450

Masja Slootweg

Niets is zo vervelend als wanneer je een link van je website wilt delen en hij pakt (geen of) de verkeerde afbeelding. Als je dat eenmaal hebt aangepast in je WordPress website (onder ‘uitgelichte afbeelding’) dan nóg toont ie niet de nieuwe afbeelding. Dat heeft met de LinkedIn cache te maken. Het duurt 7 dagen voordat ie dat uit zichzelf ‘leegt’. Maar zo lang willen we natuurlijk niet wachten.

Daarnaast duurt het ook een tijdje voordat Google de nieuwe afbeelding voor die specifieke websitepagina heeft gevonden. Gebruik onderstaande tip om de nieuwe afbeelding snel door Google ‘heen te trekken’ en de LinkedIn cache direct te legen.

Zo vindt Google snel je nieuwe uitgelichte afbeelding

Er zijn zelfs twee manieren waarop je jouw nieuw geplaatste afbeelding snel zichtbaar krijgt:

De LinkedIn Post Inspector

Volg deze stappen om de LinkedIn voorvertoning aan te passen:

  1. Ga naar https://www.linkedin.com/post-inspector/inspect/
  2. Voeg de url toe, van de pagina met de nieuwe uitgelichte afbeelding klik op ‘Inspect’
  3. Probeer nu wederom de link te delen op LinkedIn en voila!

Hieronder zoals het eruit zag, toen ik nog geen (uitgelichte) afbeelding had gekoppeld aan de blogpagina op mijn website:

Nadat ik de afbeelding op mijn website had geplaatst, bleef de lege toch getoond worden, tótdat ik de LinkedIn Post Inspector gebruikte:

OUD: Pas de url aan. Werkt ook nog steeds!

Een andere manier is de volgende: typ achter de url ?1 Dus in plaats van  https://masjaslootweg.nl/linkedin-expert-ondernemerscoach//zo-leeg-je-de-linkedin-cache-om-de-juiste-afbeelding-te-tonen staat er https://masjaslootweg.nl/linkedin-expert-ondernemerscoach/hoe-trek-je-relevante-prospects-aan-via-linkedin/?1 en LinkedIn vind direct de nieuwe afbeelding.

Ik wens je veel succes met deze #LinkedIn tip. Laat je me weten of het ook bij jou werkt?

9 reacties

  1. Terry van de Vossenberg op 14 maart 2021 om 7:06 am

    Ik kan al een tijdje op LinkedIn geen foto in mijn comments plaatsen. Kunt u helpen hoe ik dit kan herstellen?

    • admin op 5 juni 2021 om 10:18 am

      Hi Terry, Excuses voor de late reactie. ik weet niet of je er nog steeds last van hebt? Je kunt eens een andere browser proberen. Als dat niet werkt, zou ik LinkedIn Help inschakelen via https://www.linkedin.com/help/linkedin/solve. Succes!

      Groetjes, Masja

  2. Stefanie Schomaker op 17 mei 2021 om 7:21 am

    Heeft bij mij prima gewerkt! Ik werd er nochtans eerst gek van ;-)!
    Bedankt!

    • admin op 5 juni 2021 om 10:18 am

      Goed te horen Stefanie 🙂

  3. Biki op 15 augustus 2022 om 9:28 pm

    Hallo Masja, ik heb zo’n zelfde probleem maar dan als ik mijn website link wil delen bijvoorbeeld in een whatsapp bericht, dan wordt mijn oude logo/profielafbeelding van mijn bedrijfsaccount nog getoond, terwijl ik op Google naar mijn weten alles al heb aangepast naar het nieuwe logo. Weet jij dar ook een oplossing voor toevallig?

    • Masja op 16 augustus 2022 om 2:33 pm

      Hi Biki,

      dank je wel voor je vraag. Ik heb even jouw websitelink zowel in LinkedIn als in WhatsApp geplakt, en in beide gevallen zie ik hetzelfde logo. Was het misschien een kwestie van tijd?

      Groetjes, Masja

  4. Marga van Holsteijn op 9 november 2022 om 11:20 am

    Hoi Masja, Ik heb een probleem met de kopregel. De kopregel zoals hij staat bij mijn profielpagina is correct. Echter: de ‘oude’ (vorige) kopregel komt tevoorschijn als ik een bericht plaats of reageer op een bericht van iemand anders. Ook bij ‘home’ in de kolom aan de linkerkant staat de verkeerde kopregel. Heb jij een idee hoe dat komt, en vooral hoe ik dat kan oplossen? Ik hoorde over ‘debuggen’, maar ik heb het geprobeerd via LinkedIn Post Inspector (url van mijn profielpagina geplaatst) en ik geloof niet dat het daardoor oplost. https://www.linkedin.com/in/margavanholsteijn/
    Hartelijk dank voor je reactie!
    Met vriendelijke groet, Marga van Holsteijn

    • Masja op 9 november 2022 om 11:39 am

      Hi Marga, ik vermoed dat het komt omdat je zowel een Nl talig profiel hebt (die standaard te zien is voor mensen met hun taalinstellingen op het Nederlands) en een Engelstalig profiel (standaard te zien voor mensen met hun taalinstellingen, dus alle knoppen op LinkedIn, in het Engels. Beide profielen, die je vanuit je ene LinkedIn account kunt beheren, heb je echter in het Nederlands ingevuld. Ik vermoed dan ook dat je geen andere profieltaal nodig hebt. klopt dat? Check even welke versie de juiste is en dan delete je de andere.

      Succes!
      Groetjes, Masja

      • Marga op 10 november 2022 om 3:31 pm

        Dank voor je snelle reactie, Masja. Ik ben er nog niet uit, maar ik ga er nog verder induiken. Groet, Marga

Laat een reactie achter