Voeg ook je website toe aan je LinkedIn profiel

MasjaSlootweg wervende kopregel bedanktpagina 400 x 450

Masja Slootweg

LinkedIn is een prachtig zakelijk netwerk waarmee jij jezelf kunt profileren en onderscheiden van je concurrenten. Waarschijnlijk heb je het zelf ook al ervaren, en gezien dat je LinkedIn profiel met name een platte teksteditor is. Het opnemen van een link naar bijvoorbeeld je website of de pagina waar je gratis weggever staat, zorgt er niet voor dat bezoekers direct kunnen doorklikken. En dat is zonde! Maar LinkedIn heeft er iets op gevonden. Via ‘Media’ kun je tóch op je profiel je website toevoegen.

Het toevoegen een link naar je website heeft de volgende voordelen:

  • Je kunt bezoekers van je LinkedIn profiel direct naar je website leiden voor meer informatie;
  • Je e-maillijst groeit!
  • Je maakt je LinkedIn profiel een stuk visueler, met het toevoegen van foto’s, en dus een stuk leuker voor bezoekers om doorheen te klikken! Daarmee blijven ze langer op je profiel. En dat is natuurlijk wat we willen 
  • Toevoegen van afbeeldingen ondersteunt je personal branding.

In deze video laat ik je zien hoe het werkt! Let op: de samenvatting waar ik het in deze video over heb, is inmiddels losgekoppeld van je verkorte profiel en heet ‘Info’ of ‘About’ (bij taalinstellingen op Engels). De optie om in dat blok media toe te voegen is verplaatst naar een heel nieuw blok: ‘Aanbevolen’ of ‘Featured’. De mogelijkheid om actieve links toe te voegen aan je werkervaring en opleidingen is nog wel hetzelfde.

Help! LinkedIn toont geen of niet de juiste afbeelding!

Het kan zijn dat als jij je website op deze manier koppelt, dat LinkedIn niet de juiste afbeelding toont of zelf helemaal geen afbeelding. Lees in dit blog wat je daaraan kunt doen.

Wil jij op de hoogte gehouden worden van slimme tips & trucs en meteen je profiel nóg krachtiger maken, zodat jouw ideale klant zich direct aangesproken voelt? Vraag dan mijn gratis weggever ‘3 stappen voor het schrijven van een wervende kopregel’ aan. Geheid dat je dan via LinkedIn automatisch meer klanten gaat aantrekken!

4 reacties

  1. Sven van der Wal op 27 augustus 2021 om 10:50 am

    Hoi Masja,

    Dank voor het filmpje. Ik krijg alleen niet de optie media in mijn profiel als ik via het potloodje naar beneden scroll. Weet jij hoe dat kan?

    Groet,
    Sven

    • Masja op 27 augustus 2021 om 3:36 pm

      Hi Sven, de optie media is komen te vervallen voor het Info-Blok (voorheen Samenvatting) en is verhuisd naar het nieuwe blok Uitgelicht oftewel Featured. Als je die nog niet op je profiel ziet staan, dan kun je die bovenaan je profiel bij de knop ‘Onderdeel toevoegen’ terugvinden. Media is nog wel te vinden via het potloodje bij je werkervaring. Kom je er zo uit? Succes!

  2. Karin van Raaij op 18 maart 2024 om 2:19 pm

    Dag Masja,

    Ik heb jouw uitleg bekeken en dat is duidelijk. Maar…ik zie bij sommige mensen onder hun naam staan : “bezoek mijn website”. Hoe krijg ik die optie toegevoegd?

    Vriendelijke groet,

    Karin van Raaij

    • Masja72# op 18 maart 2024 om 5:09 pm

      Hi Karin, goed te horen, dank je wel!
      Om die optie toe te kunnen voegen, heb je een betaald LinkedIn account nodig. Dan kun je dat via je verkorte profiel instellen.

      Groetjes, Masja

Laat een reactie achter