5 tips voor meer volgers van je zakelijke LinkedIn pagina

MasjaSlootweg wervende kopregel bedanktpagina 400 x 450

Masja Slootweg

De reden om op LinkedIn naast je privé-account ook een zakelijke pagina toe te voegen roept met name bij ZZP’ers veel vragen op. Dat snap ik ook, want mensen doen nou eenmaal zaken met mensen en dus is het slim om vooral vanuit je privé-account berichten te plaatsen en zo de relatie met je online netwerk verder uit te bouwen.

Maar waarom is een zakelijk LinkedIn account dan tóch interessant?

De belangrijkste reden is dat als je een zakelijk LinkedIn pagina op de juiste manier koppelt aan je privé-account, je dan zowel bij ‘werkervaring’ het logootje krijgt te zien van je bedrijfspagina als in je verkorte profiel, rechts naast je naam. Dat koppelen doe je door bij werkervaring, de naam van je bedrijf opnieuw in te typen en je bedrijfspagina die LinkedIn dan toont, te selecteren en ‘m op te slaan. Voila! Zo simpel is het:-)

5 tips voor meer volgers van je zakelijke LinkedIn pagina

Als je besluit om een LinkedIn bedrijfspagina te maken, dan heb ik hier 5 tips om meer volgers te krijgen. Je wilt meer volgers hebben, omdat je dan ook meer mensen met je bedrijfspagina kunt bereiken en je zo aan de naamsbekendheid van je bedrijf werkt op een platform als LinkedIn.

  1. Vertel het: deel bijvoorbeeld via je persoonlijke profiel in een update de link naar je LinkedIn bedrijfspagina en nodig je connecties uit die te volgen. Simpel as that! Of voeg de link toe aan de max. 3 website-urls’ die je kunt toevoegen onder je contactgegevens van je persoonlijk profiel. Of voeg de link naar je bedrijfspagina toe aan je e-mailhandtekening. Kortom: laat mensen weten dat je een bedrijfspagina hebt!
  2. Deel content: deel ook berichten via je LinkedIn bedrijfspagina, want alleen dan ios het interessant jouw pagina te volgen. Als er reacties van volgers komen (daar kun je zelf op anticiperen door bv. een vraag te stellen aan het einde van je bericht), reageer dan als pagina op die reacties. Zo hou je het toch persoonlijk.
  3. Voeg een follow-button toe: je kunt op je website een followbutton van zowel je persoonlijke pagina als je bedrijfspagina toevoegen aan je website. Hoe je dat doet leg ik in deze video uit. Het is een oude video, maar de stappen kloppen nog steeds 🙂
  4. Optimaliseer de SEO: LinkedIn bedrijfspagina’s kunnen ook in de zoekresultaten van Google verschijnen, mits ze goed aansluiten bij de zoekwoorden waarop gezocht wordt. Dus zorg ervoor dat je pagina hiervoor is geoptimaliseerd. Hoe je dit doet, lees je hier
  5. Hashtags: voeg bij de informatie van je bedrijfspagina maximaal 3 hashtags toe. Zorg ervoor dat dit hashtags zijn, die aansluiten bij wat je doet, maar ook weer corresponderen met de zoekwoorden die jouw ideale klant gebruikt. Voeg deze hashtags ook altijd toe aan de berichten die je deelt. Zo gebruik ik de volgende hashtags: #LinkedIn #profilering en #ondernemerscoach.

Uiteraard ben ik niet compleet met mijn tips om meer volgers voor je bedrijfspagina te krijgen. Zo is de functie om vanuit je zakelijke pagina je connecties (van je privé-account) uit te nodigen wederom verdwenen. Waarschijnlijk wordt er te massaal gebruik van gemaakt en heeft LinkedIn deze functie even uitgezet. Ik verwacht dat hij wel weer terug komt trouwens!

Wil je meer weten over profilering, autoriteit claimen, contentstrategie en online marketing? Meld je dan aan voor mijn GRATIS online training Met Minder Moeite Meer Klanten

Heb jij nog andere tips? Laat het me in een reactie weten!

Gratis online training

Gratis wervende kopregel

Gratis checklist LinkedIn adverteren

Laat een reactie achter